7SIS ha presentado el pasado martes 2 de Octubre de 2010 propuesta para las adjudicación de:
CONTRACTE DE REDACCIÓ DE PROJECTE BÀSIC I EXECUTIU DE LES OBRES DE REFORMA PER L'ADEQUACIÓ INTERIOR D'UNA PART DE L'EDIFICI PARC TECNOLÒGIC BARCELONA NORD PER A LA UBICACIÓ DEL PROJECTE DE CITY MANAGEMENT I PARC DE LES ENGINYERIES
LICITA: BARCELONA ACTIVA
viernes, 5 de noviembre de 2010
Licitación anulada
El pasado Sábado 30 de Octubre de 2010 apareció publicado en el diario El País el comunicado del DESISTIMIENTO DEL PROCEDIMIENTO DE ADJUDICACIÓN DE:
CONSULTORÍA Y ASISTENCIA TÉCNICA PARA LA REDACCIÓN DE LOS PROYECTOS FUNCIONAL Y CONSTRUCTIVO CORRESPONDIENTES A ACONDICIONAMIENTO DE LA INSTALACIÓN LOGÍSTICA DE LUGO DE LLANERA (ASTURIAS) PARA LA MEJORA DE LA INTERMODALIDAD 3.0/4800.0049/0-00000
CONSULTORÍA Y ASISTENCIA TÉCNICA PARA LA REDACCIÓN DE LOS PROYECTOS FUNCIONAL Y CONSTRUCTIVO CORRESPONDIENTES A ACONDICIONAMIENTO DE LA INSTALACIÓN LOGÍSTICA DE LUGO DE LLANERA (ASTURIAS) PARA LA MEJORA DE LA INTERMODALIDAD 3.0/4800.0049/0-00000
lunes, 18 de octubre de 2010
nuevas licitaciones (2)
7sis ha presentado propuesta para las adjudicación de:
CONSULTORÍA Y ASISTENCIA TÉCNICA PARA LA REDACCIÓN DE LOS PROYECTOS FUNCIONAL Y CONSTRUCTIVO CORRESPONDIENTES A ACONDICIONAMIENTO DE LA INSTALACIÓN LOGÍSTICA DE LUGO DE LLANERA (ASTURIAS) PARA LA MEJORA DE LA INTERMODALIDAD 3.0/4800.0049/0-00000
LICITA: ADIF
miércoles, 6 de octubre de 2010
nuevas licitaciones
7sis ha presentado esta semana propuestas para las adjudicaciones de:
SERVEIS DE REDACCIÓ D’AVANTPROJECTE, PROJECTE BÀSIC I LLICÈNCIA AMBIENTAL, PROJECTE EXECUTIU I DIRECCIÓ FACULTATIVA D’ARQUITECTE D’OBRA NOVA DEL CENTRE DE SERVEIS SOCIALS “EL PUTGET I FARRÓ”, SITUAT AL CARRER ARIMON 7, DISTRICTE DE SARRIÀ-SANT GERVASI, BARCELONA.
LICITA: BIMSA
SERVEIS RELATIUS A LA REDACCIÓ D'AVANTPROJECTE, PROJECTE BÀSIC I EXECUTIU I DIRECCIÓ FACULTATIVA D'ARQUITECTE DE LA REMODELACIÓ DEL CENTRE DE SERVEIS SOCIALS "ROQUETES", SITUAT AL CARRER VIDAL I GUASCH, 76-78, DISTRICTE DE NOU BARRIS, BARCELONA
LICITA: BIMSA
CONTRACTE DE SERVEIS PER A LA DIRECCIÓ DE LES OBRES D’ADAPTACIÓ A LA NORMATIVA MILLORA DE L’ACCESIBILITAT I REMODELACIÓ DE L’ESTACIÓ DE GRÀCIA DELS FGC.
CLAU: TF-04306.A
LICITADORS: UTE FHECOR INGENIEROS CONSULTORES S.A.- SETSIS ARQUITECTURA SLP
LICITA: GISA
SERVEIS DE REDACCIÓ D’AVANTPROJECTE, PROJECTE BÀSIC I LLICÈNCIA AMBIENTAL, PROJECTE EXECUTIU I DIRECCIÓ FACULTATIVA D’ARQUITECTE D’OBRA NOVA DEL CENTRE DE SERVEIS SOCIALS “EL PUTGET I FARRÓ”, SITUAT AL CARRER ARIMON 7, DISTRICTE DE SARRIÀ-SANT GERVASI, BARCELONA.
LICITA: BIMSA
SERVEIS RELATIUS A LA REDACCIÓ D'AVANTPROJECTE, PROJECTE BÀSIC I EXECUTIU I DIRECCIÓ FACULTATIVA D'ARQUITECTE DE LA REMODELACIÓ DEL CENTRE DE SERVEIS SOCIALS "ROQUETES", SITUAT AL CARRER VIDAL I GUASCH, 76-78, DISTRICTE DE NOU BARRIS, BARCELONA
LICITA: BIMSA
CONTRACTE DE SERVEIS PER A LA DIRECCIÓ DE LES OBRES D’ADAPTACIÓ A LA NORMATIVA MILLORA DE L’ACCESIBILITAT I REMODELACIÓ DE L’ESTACIÓ DE GRÀCIA DELS FGC.
CLAU: TF-04306.A
LICITADORS: UTE FHECOR INGENIEROS CONSULTORES S.A.- SETSIS ARQUITECTURA SLP
LICITA: GISA
martes, 21 de septiembre de 2010
Próxima finalización de trabajos
Próximamente finalizarán algunos de los los trabajos de urbanización asociados a la L.A.V. que 7SIS viene desarrollando para INECO-TIFSA, mejorando en ocasiones notablemente el entorno urbano.
jueves, 9 de septiembre de 2010
materiales para la arquitectura ferroviaria (2)
PINTAT DE L'ACER GALVANITZAT. SISTEMA DÚPLEX.
Quan els materials que es proposen per a tancaments de façana i revestiments són metàl·lics, per tant, hauran de tractar-se adequadament per evitar la corrosió i l'oxidació.
Atenent a aquesta condició, es preveu una protecció dels elements metàl·lics de façana mitjançant sistemes dúplex. La protecció que proporcionen els sistemes dúplex és molt més perllongada que el que podria calcular-se per la suma de la duració previsible de cada recobriment per separat, galvanització i pintura. El factor de prolongació s'estima entre 1,2 i 1,5, depenent del sistema de pintura i de l'ambient d'exposició.
L'explicació d'aquest efecte es basa en que recobriments de pintura tenen sempre porus i micro-esquerdes que permeten el pas dels agents agressius (H2O, O2, etc.). Quan les pintures estan aplicades directament sobre l'acer, els òxids de ferro que es formen en la interfase amb la pintura tendeixen a engrandir aquestes esquerdes, a causa de les tensions expansives que genera l'increment del volum d'aquests òxids, amb la consegüent acceleració del procés d'oxidació. No obstant això, quan les pintures s'apliquen sobre les superfícies galvanitzades, encara que els agents agressius penetrin igualment a través dels porus i esquerdes, els productes de corrosió del zinc que es formen, que són insolubles, compactes i adherents, saturen les esmentades esquerdes i estabilitzen la capa de pintura.
Per tal d'aconseguir una protecció òptima és necessari realitzar una preparació superficial de l'acer. Així doncs, per la galvanització, serà necessari utilitzar un material amb alt contingut de silici ja que aquest afavoreix la formació d'una capa d'aliatge de zinc de millor qualitat i superficialment no ha de tenir greixos ni brutícia.
Segons la norma ISO 9223, la velocitat de corrosió del zinc segons el tipus d'atmosfera correspon a l'indicat a la següent taula:
Categoria de Corrosivitat | Ambient | Pèrdua mitjana anual d'espessor de zinc (µm) | |
C1 Molt baixa | Interior: Sec | 0,1 | |
C2 Baixa | Interior: Condensació ocasional | 0,1 a 0,7 | |
C3 Mitja | Interior: Humitat elevada i alguna contaminació de l'aire Exterior: Urbà no marítim i marítim de baixa salinitat | 0,7 a 2,1 | |
C4 Alta | Interior: Piscines, plantes químiques, etc. Exterior: Industrial no marítim, y urbà marítim | 2,1 a 4,2 | |
C5 Molt alta | Exterior: Industrial molt humit o amb elevat grau de salinitat | 4,2 a 8,4 |
Per a l'aplicació de la pintura s'haurà de tenir en compte l'edat del galvanitzat ja que, desprès de galvanitzar una peça, es produeix una reacció química superficial que dona com a resultat una pàtina, la qual, depenent del temps, pot presentar una adherència insuficient per poder rebre una capa de pintura. De la mateixa manera, la superfície no pot presentar restes de greix o brutícia. Per tant, s'haurà de preparar la superfície utilitzant els diferents processos existents per garantir l'adherència de les pintures.
Pel que fa al tipus de pintures a utilitzar sobre superfícies galvanitzades, aquestes han d'estar formulades específicament per a ser utilitzades sobre galvanitzat. Les pintures acríliques, de PVC i de PVC-acríliques presenten una major adherència a la superfície independentment a l'estat en que es trobi el recobriment de zinc. Les pintures a base de resines epoxi o poliuretà proporcionen una major protecció però es fa necessari una millor preparació de la superfície.Segons la norma UNE-EN ISO 12944-5, els sistemes de pintura més freqüents són els presentats a la següent taula:
Sistema de pintura | Categoria d'agressivitat de l'atmosfera (segons ISO 9223:1992) | |||||||||
Aglutinant | Capes base | Capes acabat | Espessor total (μm) | |||||||
Nº de Capes | Espessor per capa (μm) | Nº de Capes | Espessor total (μm) | C2 Baixa | C3 Mitja | C4 Alta | C5-I Molt Alta (Industrial) | C5-M Molt alta (Marina) | ||
Copolimers de clorur de vinil | - | - | 1 | 80 | 80 | A | B | |||
1 | 40 | 1 | 80 | 120 | A | M | ||||
1 | 80 | 1 | 80 | 160 | A | M | B | B | ||
1 | 80 | 2 | 160 | 240 | A | M | M | |||
Copolimers de resines acríliques | - | - | 1 | 80 | 80 | A | B | |||
1 | 40 | 1 | 80 | 120 | A | M | ||||
1 | 80 | 1 | 80 | 160 | A | M | B | B | ||
1 | 80 | 2 | 160 | 240 | A | B | B | |||
Resines epoxi o poliuretà | - | - | 1 | 80 | 80 | A | M | |||
1 | 40 | 1 | 80 | 120 | A | M | B | B | ||
1 | 80 | 1 | 80 | 160 | A | B | M | |||
1 | 80 | 2 | 160 | 240 | A | M | A | |||
1 | 80 | 2-3 | 240 | 320 | A | M | A | |||
A. Aplicació recomanada per condicions de servei severes dins de la categoria de corrosivitat | ||||||||||
M. Aplicació recomanada per condicions de servei mitjanament severes dins de la categoria de corrosivitat | ||||||||||
B. Aplicació recomanada per condicions de servei de baixa severitat dins de la categoria de corrosivitat | ||||||||||
Com a conclusió, i per a especificar una solució que permeti l'ús duna xapa de 2mm (i no incrementar la quantitat d'acer de manera innecessària), és recomanable l'ús d'una solució de façana a base de xapa deployé de 2mm, amb un tractament de galvanitzat de 55micres d'espessor, i un lacat a base de poliuretà de entre 120 micres i 240 micres.
viernes, 13 de agosto de 2010
materiales para la arquitectura ferroviaria (1)
En nuestra constante búsqueda de soluciones constructivas que resuelvan el creciente problema del vandalismo en las estaciones ferroviarias (en especial las destinadas al servicio de Cercanías), hemos desarrollado, junto con Melchor García, de ADIF, una solución en la estación de Barberá del Vallés que está dando un excelente resultado contra las pintadas (graffitis).
Se trata de resolver el acabado de los paramentos exteriores a base de un revestimiento de perfiles de acero galvanizado en caliente.
Al construir una superficie discontínua y con distintos planos, se dificulta la realización de pintadas. Las características del tratamiento de galvanizado dificultan también la adherencia de las pinturas.
Por otro lado, los brillos y sombras variables a lo largo del día, provocan un efecto de "movimiento" en el paramento que aporta una cierta cualidad arquitectónica, como se puede apreciar en las imágenes que ilustarn el presente texto o en la página http://www.blogger.com/www.7sis.net/ferroviario/Barbera/barbera.html
Suscribirse a:
Entradas (Atom)